2018. aug. 17. péntekJácint
EUR = 4.6569 RON
USD = 4.0889 RON
HUF = 1.4370 RON
GDP-növekedés = 4,0%
Átlagbér = 2487 lej (nettó)
Munkanélküliség = 4,6%
BET = 8,185.49(0.71%)
Infláció = 5,41%
Alapkamat = 2,25%

A TV2 kérte, hogy a Digi kivegye a műsorkínálatából?

 utolsó frissítés: 19:01 GMT +2, 2018. augusztus 06.

Nem adott konkrét választ hétfői hivatalos megkeresésünkre az RCS&RDS azzal kapcsolatban, hogy mi az oka annak, hogy az egyik legnézetteb magyar kereskedelmi csatornát, a TV2-t, valamint az ugyanazon vállalatcsoporthoz tartozó Prime TV-t és a Mozi+ csatornákat is kivették a romániai csomagjukból.

Az RCS&RDS-től azt szerettük volna megtudni, hogy mi a döntésük háttere, mivel magyarázzák a változtatásokat, de erre csak röviden annyit írtak válaszukban, hogy "a 3 érintett csatorna valóban nem képezi részét már a vállalat szolgáltatáscsomagjának", és, hogy "remélik, az ügyfeleik értékelik, hogy három másik kiválóan jegyzett csatornával helyettesítették" az érintett csatornákat.

A vállalattól azt is kérdeztük még, hogy:

  • van-e bármilyen ellentét az RCS&RDS és a TV2 Csoport között;
  • jelenleg zajlik-e tárgyalás a két fél között arról, hogy visszahelyezzék a csatornákat a műsorrácsra;
  • illetve, hogy mennyiben igazak azok a főleg magyar médiában szárnyra kelt pletykák, amelyek szerint a mostani lépés egyfajta válasz a vállalat részéről, és összefüggésbe hozható a TV2 Csoport új sportcsatornájának üzleti tevékenységével?

Ezekre az írásban feltett kérdésekre azonban nem kaptunk válaszokat. 

Vannak viszont olyan fórumok is, ahol azt írják a vállalat ügyfelei, hogy a TV2 Csoport kérte a Digitől, hogy távolítsa el ezeket a csatornákat a műsorrácsról.

Időközben a TV2 sajtóosztálya is válaszolt a HVG-nek az ügyben, eszerint a TV2 tulajdonosa hétfőn azt közölte, hogy a DIGI Sport anyacége, a TV2 médiaszolgáltató engedélye nélkül adta eddig a TV2, a Mozi+ és a PRIME műsorait.

Most, a Digi nem önszántából vette ki az említett három csatornát a kínálatából, hanem a felszólításnak eleget téve csak megszüntette a jogsértő állapotot - írta a TV2 Sajtóosztálya.

A magyar média mindeddig kissé spekulatívan ugyan, de azzal magyarázta a Digi romániai piacot érintő lépését, hogy a TV2 Csoport új sportcsatornájának, a Spíler TV megjelenésének az egyik legnagyobb vesztese Magyarországon egyértelműen a DigiSport lett. Az állami pénzből származó reklámbevétellel ugyanis Andy Vajna tulajdonosként való megjelenése után egyre jobban álló TV2 Csoport semennyit nem sajnált a nagy focibajnokságok közvetítési jogainak megszerzésére. Ez pedig nagy érvágás a Diginek, amelynél a terjeszkedési stratégia egyik fontos eleme volt, hogy közvetítették az angol és az olasz focibajnokságot is.

Nem tudni a TV2 miért most jelezte a Diginek a jogsérelmet, amennyiben az fennáll, az viszont biztos, hogy az RCS&RDS romániai magyar ügyfelei csalódottak a helyzet miatt, a TV2 és a Digi Románia hivatalos Facebook oldalain is sokan komment formájában jelzik elégedetlenségüket.

RCS & RDStv
Ha tetszett a cikk, lájkold a Pénzcsinálókat!

lokális